Företagets ansikte utåt

25 november 2019
william eriksson
Företagets ansikte utåt

Ett sätt att göra reklam för sitt företag utan att göra direktreklam är genom att använda profilprodukter av något slag, som har företagets logga på sig. Det kan vara pennor, muggar eller kläder. Personalen är företagets ansikte utåt och det första man ser av personalen är hur de ser ut. Om personalen kommer i smutsiga, illasittande eller trasiga kläder så kan det lätt ge intrycket av att det är ett företag som inte bryr sig om sin image. Kanske till och med att det inte går så bra ekonomiskt för företaget. För har man inte råd med hela kläder till personalen så kan det ju väcka frågor. Personalens kläder är alltså mycket viktig för ett företags image mot kunderna.

 

 

Olika slags arbetskläder

 

När man talar om profilkläder i Stockholm, eller andra städer, så talar man oftast om de profilkläder som olika typer av yrkesarbetare använder. Snickare, målare, golvläggare med mera. Men profilprodukter i form av kläder kan vara av mycket olika slag. Alla företag som vill visa vilken arbetsgivare deras personal arbetar för kan köpa in gemensamma kläder till de anställda i företagets färger och med företagets logga på. Det ger ett snyggt och väl genomtänkt intryck och om man till exempel har en butik så är det också ett sätt så kunder enkelt kan se vilka som tillhör personalen.  

 

Att sprida reklam lite i smyg

 

Inom marknadsföring sägs att det man stöter på dagligen blir familjärt och känns pålitligt även om man inte egentligen känner till det. Så är det med profilprodukter. Om man ska köpa en produkt, gå till en butik, anlita en hantverkare eller något annat liknande så är det lättare att valet faller på någon eller något som man känner igen. Även om den enda anledningen till att man känner igen företaget är genom att man har stött på någon av deras profilprodukter. 

Fler nyheter